Sunday, October 30, 2011

#update 18hari lagi

bye2 OKTOBER .. welcome NOVEMBER ..
November ??
cepat sungguh masa berlalu .. rasa mcm mnggu lepas je 5.2.2011 (bertunang) .. dh bulan 11 kn .. kepada B2B yg akan berkahwin pada bulan 10 , selamat pengantin baru semua ye .. semoga berbahagia hingga akhir hayat ..
Baraka Allahu Lakuma wa Baraka A`laikuma Wa jamaah baina kuma fee khair ^.^

semalam ema  tempah lagi 200 helai kad .. sebab xcukup kad yg sedia ade ni .. xedar lagi pun area kawasan rumah ema ni .. utk relatives sume dh selamat diedarkan .. tempah kat GRAZINE jugak .. sebab dh selesa ngn grazine utk tempah kad .. dia pun dh knal ema .. senang urusan bila deal ngn team grazine ni ..tragedi oktober betul kn .. xpe , tu nama nye dugaan ..

18hari lagi ?
Hati ? nebes xterkata kot ..
p/s : mintak doa kalian semoga semuanya berjalan lancar ...

Saturday, October 29, 2011

#update 19hari lagi


biar betul 19hari lagi  ?

macam xpercaya je ..
ni baru balik fitting baju sanding ..
mnggu dpn pegi balik , fitting baju encik tunang pulak ..
alhamdulillah , abah bayar separuh dari pakej ema amik tu ..
alhamdulillah , syukur ..
^-^
ok lah , nk siap kan packing2 apa yg patut .. sok kawan2 ema nk dtg tlg2 ..

Monday, October 17, 2011

cadar&bantal kahwin


salam .
sekarang ni mood xde sgt nk update blog .. perubahan hormon kot .. wakaka .. gurau je .. skrg ema agak sibuk sikit .. sibuk tido .. setiap minggu ade je keja kena wat .. sabtu ahad kelmarin , ema sibuk mengecat .. very the busy dik nong oii .. cari2 barang yg sememangnya xkan penah cukup smpai la knduri nti baru xde dh kot nk beli ape2 .. abah asik tnye je , ape je yg xcukup lagi ?
ingt raya haji nti nk start deko n pasang2 lgsir sume utk bilik pengantin .. sbb bile dh nk dkat2 knduri tu , dh mls nk pikir sal bilik .. nk uruskan hal2 packaging lak ..
minggu lepas abah balik kampung ,, amik barang2 yg ade kt kampung mcm , senduk2 besar ,bekas letak nasi,mcm2 lah ... pastu tok(nenek ema) bagi bantal kekabu saiz XXL sbb sarung bantal ema saiz besar .. mmg standard size bukan camtu .. so terpaksa la buat bantal baru .. sedap sungguh tdo atas bantal kekabu ni .. besar dia leh 3org tdo atas 1bantal tu tau .. TENGS TOK ! i love u .. gigih nenek ema jahit bantal  masukkan kekabu sume .. belakang rumah tok mmg ade pokok kekabu ..
tp xsure ade lg x kekabu tu , dulu byk la..
Cadar utk bilik pengantin lak , ema beli kat parkson je..hrga pun murah..selesa sgt .. sbb bahagian bawah 100% cotton .. bahagian atas lak silk .. hrga RM160++.. Ema mmg request kat ibu xnak guna cadar yg byk manik2 & ropol2 sume .. sbb bleh guna 1kali je .. kalau yg kita selesa(cotton) leh guna byk2 kali :)

*tips utk beli cadar : make sure tgk dia punya thread count ..lagi tinggi angka nya , lagi sedap tido..eh bukan sedap tido , means lebih comfort la .. hehehe .. ema punye 338thread count .. (berbaloi la dgn hrga kn yg murah & thread count yg tinggi) .peace.
cadar pengantin beli kat parkson

kasih nenek pada cucu .. bagi bantal kekabu saiz XXL

Sunday, October 9, 2011

tragedi oktober

 ni borang kebenaran utk lelaki .. (encik tunang punye )
DILULUSKAN..
senyum jap sebelum sedih pulak.
pasni , settle kan borang ema , pastu baru leh anta kt naib kadi .. pastu tunggu jela hari nikah .. byk prosedure nk kawin ni .. bukan senang rupanya..

****************
tragedi OKTOBER ni ha .. meh tgk kt bawah ..
1)betapa panjang nye labuh butang baju tu .. patutnya , paras2 poket tu je .. kalu encik tunang pakai , smpai ke perut jadinya ..
2)dahtu , jahit tepi tu kedut2 .. xkemas
3) kalu tengok betul2 , kolar tu senget ..

semalam gi taiping(umh encik tunang) utk fitting baju majlis bertandang .. ema bawak la bju nikah utk encik tunang pakai masa nikah nti , nasib baik lah ema teringat nk bwk nk suh encik tunang try .. rupanya , senteng !! ok , terdiam jap pas tgk dia pakai .. dgn dia punya belah butang tu smpai ke perut encik tunang .. betapa labuh nye tailor tu potong labuh butang tu .. sabar jela ..
tgk muka dia mcm sedih je nk pakai .. terus ema ckp , xpe lah , nti kite beli kain lain , & wat baju melayu baru ok .. && baju melayu yg senteng & xsemenggah tu, simpan je wat kenangan .. nk pegi complaint , ema xreti la nk complaint2 ni .. rela beli baru ..tadi gi tempat beli kain nikah ari tu , nasib baik la jumpa kain yg sama .. syukur alhamdulillah ..

wanita yang kau pilih

makin dekat nak kawin ni , makin jiwang lah pulak .. sekarang suka sgt dgr lagu ni & dedicate kt encik tunang .. kadang2 siap nyanyi dlm fon :)
(suara sy xsdap tapi encik tunang kata sedap)
baru balik jumpa encik tunang smalam .. try baju utk mjlis bertandang .. biru ! sy jatuh cinta ngn biru skrang,tgk blog ema,biru kan ??

masa ni encik tunang xperasan ema snap pic dia .. tgh fokus sembang ngn ibu :)

Jom kita layan lagu yang mengusik jiwa ema :)
wanita yang kau pilih ..
p/s to encik tunang : thanks syg sudi layan kerenah org&terima baik buruk org ni ..time kasih byk2..

I Love You Mohd Noor Fadhli Bin Nisman :)


Wanita Yang Kau Pilih

Malam selalu panjang
Di waktu aku merindukanmu
Kau bisa menjaga aku
Hingga diriku merasa teduh

Aku seperti kamu
Menginginkan dan memerlukanmu
Karena kita tak mampu
Selalu pergi menjauh

Kau jadikan aku ini
Wanita yang kau pilih
Untuk jadi kekasihmu
Dan kau pun tlah aku minta
Setia sepertiku

Aku percaya penuh
Kau kan buatku bahagia
Karna cinta tercipta
Datangnya dari dalam hatiku

Kau jadikan aku ini
Wanita yang kau pilih
Untuk jadi kekasihmu
Dan kau pun tlah aku minta
Setia sepertiku

Tuesday, October 4, 2011

diy ke-2

hari ni , biar gambar yang menceritakan segalanya..








Sambil menjamu selera , tetamu leh la cuci mata dgn pantun2 kat atas ni ..
DONE :)