Saturday, February 12, 2011

dh patut start ke ?

assalammualaikum readers ..

entry kali ni , dah patut start ke? hurm , aku musykil lagi nih .. selalu nye kalu nk wat persiapan kawin , seelok2 nye , bulan bape nk kena prepare ? Tarikh nikah ak 20.11.2011 ni ,, should i start from now ?? Tapi terasa mcm terlalu awal lak .. aisy ...

Tadi borak2 ngan cik dayah ...

Soalan aku tnye die ..
;dayah...
amal nk kawin 20.11.2011 ni
amal xstart ape2 lg persiapan..
should i start from now ?
sbb kwn2 kate kna prepare awal
tkut pning kpala
amal rasa mcm terlalu awal lak
dorang kata,,tarikh amal ramai org nk book..
so ??

Dayah jawab ;
sepatutnya amal dh mle dah siapkan sekurang2nye 20%
paling penting g book khemah , kompang , plamin , makandam ..
mende2 tu sume mmg kene prepair awal ..­ ­
kene book dlu .­ ­
nnty kalu full payah laa..­ ­
org skang berecut2 nk kawen..­ ­
*berebet2­ ­
*berebut2­ ­
haha­ ­
asyik salah taip je­ ­
=P­ ­
hantaran nnty2 pon tak pe ..­ ­
yg penting stle kan yg kene book ni ..­ ­
mende ni mmg kene awal­ ­

erm ...so , aku cam pening2 lalat lg ni .. susah gak nk kawin nih .. patutlah ade pngantin yg dmam2 nk kawin ni kn .. banyak yg perlu difikirkan .. kalu bleh sume nye nk perfect ! sbb tu lah nk wat keputusan tu susah .. soalan yg sering dipikirkan oleh bakal2 pengantin adalah ;

ok ke dsign tu ?

ok ke khemah camtu ?

ok ke tema kaler tu ?

cantik ke pelamin camni?

bile nk gi kursus kawin ?

sempat ke wat kad kawin ?

nak amik catering mane ?

kalu lah den kayo , dah lamo den amik wedding planner .. tak payah susah2 nk wat ,, biar den , ibu n abah duk goyang kaki je nk dekat2 kenduri ,, bukan sosah pon ,, bayar ajelah .. hahaha .. (kalau lah......)
hehehe ..

No comments: